2018. január 23., kedd

Matcha tea por arcmaszk




(Fotó: femina.hu)
Évekkel ezelőtt ráfutottam egy amerikai szépség blogra, amelyben a nő bemutatta a matcha tea port és az abból készített arcmaszkot. Nagy lendülettel vettem a nyakamba a várost, mert úgy éreztem, mindenképpen el kell készítenem azt a szépségkencét... Egyetlen bioboltban vagy kozmetikai jellegű boltban sem bukkantam rá, csupán az egyik nagy bevásárlóközpont tea üzletében találtam, de mivel arany árban mérték, így nagy szomorúan lemondtam róla. Közben vagy öt év eltelt és egyre több helyen szembejött velem a matcha tea por, így végül a kíváncsiság győzött az ár felett és vettem egy kis tasakkal.
Egyelőre csak, mint arcmaszkot próbáltam ki, teaként még várat magára :)
Ma a kókuszolajjal és pár csepp vízzel elkevert maszk-verziót próbáltam ki. Egy kiskanál matcha tea port elkevertem egy csapott kiskanál félkemény kókuszolajjal és pár csepp vízzel. Addig kevergettem és adagoltam a vízcseppeket, amíg szép egységes, világoszöld könnyen kenhető masszát nem kaptam. A megadott kókuszolaj mennyiségnél ne tegyünk többet, mert a bőr hőjétől az olaj folyékonnyá válik és fenn áll a veszélye, hogy lefolyik a maszk az arcunkról. 
Letisztított arcra és nyakra vittem fel ecsettel, felfelé irányuló mozdulatokkal .  30-60 percig hagyjuk fenn a bőrön, majd finoman töröljük le és a szokásos hidratálónkkal kenjük át az arcot.




Hogy mit tud a két összetevő?
A kókuszolaj rengeteg antioxidánst tartalmaz, így regenerálja a bőr sejtjeit és puhává teszi a bőrfelszínt. A telített zsírok pedig belülről hidratálják a bőrt és nem engedik, hogy kiszáradjon.
A matcha tea vitaminok és ásványi anyagok mellett antioxidánsokban is gazdag.(Az antioxidáns olyan vegyület, amely megakadályozza az oxidációs stressz kialakulását azzal, hogy semlegesíti a szabad gyököket, mielőtt még kárt okoznának a szervezet alkotóelemeiben) 

A matcha tea egyébként a közelmúltban kapott nagy nyilvánosságot, de csodás hatásai már évszázadok óta ismertek Japánban. A matcha különlegességét a porítás adja. A legjobb minőségű és fajtájú teacserjék válogatott leveleit gránitkövek között őrlik finom porrá. Az ebből készült tea tartalmazza a teanövény magját, az öntetet nem szűrik le, mint más fajtáknál szokás. Ennek köszönhető, hogy a matcha tea a hagyományos zöld teáknál akár tízszer több antioxidánst tartalmaz, amelyek számtalan jó hatást gyakorolnak a rendszeres teafogyasztók egészségére. Matchát kizárólag Japánban állítanak elő, óránként 40g per gránitmalom kapacitással, így igazi ritkaságnak számít és nem is olcsó. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése