2018. január 16., kedd

Futóversenyre készülök 23. nap




Vannak azok a napok, amikor rohanok, dolgozom, háztartást vezetek és este nagyon fáradtan felötlik bennem a kérdés: Miért akarok én ma még futni? Miért tornázom minden nap? Vagy ahogy anyukám kérdezné (mert szokta): Miért sanyargatod magad?...Ez egy nagyon jó kérdés... Túl hiú vagyok? Bizonyítani szeretnék? Ha igen, akkor kinek és mit?!? Talán elismerést várok?
Lehet, hogy minden fenn említettből benne van egy kevés, mert igen, szeretném megtartani a súlyom (ki nem?), szeretnék a jelenlegi ruhaméretembe beleférni, jól esik, ha feltűnik valakinek és esetleg megdícsér, hogy Ez igen!, de van itt még annyi más is :) A mozgás segít levezetni az esetleges felgyülemlett feszültséget, kitombolni a belül feszülő érzéseket, nagyon jó érezni, hogy teljesítettem egy nem könnyű edzést, hogy büszke vagyok magamra, hogy 43 évesen is képes vagyok mozogni, hogy tehetek magamért, hogy tetszik, amit a tükörben látok, hogy esetleg a két lányomnak példát mutathatok (most még nincs látszata, hogy hatnék rájuk - nem sportolnak éppen😀😀😀😀) és igen: hogy nyugodtan ehetem a kedvenc ételeimet. Ez is fontos.
De ha még mindig valakiben bizonytalanság van a tekintetben, hogy miért fusson, akkor íme hat ok, amiért mindenképpen megéri (Runner's World Magazin):

  • Tudományosan bebizonyították, hogy a futás erősíti a csontozatot és segít megelőzni az életkor előrehaladtával kialakuló csontritkulást.
  • A heti szinten legalább ötszöri, rendszeres mozgás javítja az alvás minőségét, pozitívan hat a kedélyállapotra és befolyásolja a koncentrációs képességet. Úgy tűnik, hogy a testmozgás javítja a stressztűrő képességet és csökkenti a szorongást.
  • Rengeteg bizonyíték van arra vonatkozóan, hogy a rendszeres testedzés segíthet megelőzni a daganatot. A Journal of Nutrition című orvosi szaklap 170 tanulmánya alapján a futás statisztikailag csökkenti bizonyos rákok, többek között a vastagbélrák, a tüdőrák és az emlőrák előfordulását.
  • A rendszeres edzés hatékonyan véd a kor előrehaladtával bekövetkező elbutulástól!
  • A futás elősegíti a fogyást, ugyanis a "zsírégető" hatás még a futás után sem áll le, mert még akkor is kalóriát éget el a szervezet.
  • A heti ötszöri, könnyed 30 perces testmozgásról is bebizonyosodott, hogy évekkel meghosszabbítja az életet. 
Hát ezért futok. Ezért fussunk :)

A mai edzés: 3-szor ismételve 1 perc séta és 8 perc kocogás, majd 10 perc lendületes séta

  •  5 percet gyalogoltam bemelegítésként
  • 5 körben gyalogoltam 2 percet és futottam 8 percet (10 km-h-val) - ez 50 perc
  • 5 percet gyalogoltam
Kicsit eltértem az eredetitől, de most így volt kedvem :) Összesen 60 perc volt időben a 8,6 km 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése