2017. december 20., szerda

Futóversenyre készülök 9. nap




(fotó: http://clipart-library.com)
Legutóbb a vasárnapi edzésről írtam, annak ellenére, hogy tegnap is és ma is edzettem, de nagyon melós napok vannak mögöttem... Az edzésre még találtam időt, de blogbejegyzést írni már nem sikerült. A hétfői nap az teljes pihenőnap volt sport tekintetében, mert reggeltől késő estig dolgoztam. Kedden meg pont az a feladat jött, amit a legkevésbé szeretek: 2-3 óra megerőltető séta, emelkedőn. Mint már írtam, imádok túrázni órákon át, de futógépen gyalogolni baromira unalmas, és megdöbbentően lassan telik az idő... 
Végül két óra hosszát gyalogoltam futópadon, 6 km/h-val végig, viszont 5 percenként mindig 1 százalékkal növeltem az emelkedőt, amíg el nem értem a mi gépünkön maximális 10 %-t, amin azután 45 percig gyalogoltam. Kicsit olyan álmos, nyűgös hangulatban voltam, nagyon nem vágytam ennyit gyalogolni... De legalább "lenyeltem a békát". Azt mondják a lustaság legyőzése erősíti a jellemet... Így legyen! 😀😀😀 Eddig időben ez 90 perc volt. Ezután 5 percenként 1%-ot csökkentettem az emelkedőn, amíg el nem értem időben a két óra hosszát. Jó volt leszállni a gépről és nyújtani...
Egyébként volt egy olyan időszakom pár éve, hogy nem vágytam sem futni, sem tornázni, viszont naponta sétáltam (akár a szabadban a kutyával, vagy a futópadon) minimum egy órát, de leginkább másfelet és fittnek éreztem magam. Ennyivel is nagyon sokat tudunk tenni az egészsésgünkért. Az origo.hu oldalon olvastam, hogy "a tapasztalatok azt mutatják, hogy a rendszeres séta hosszú távon nagyon jó hatással van a szervezetre, segít megelőzni a stroke, a cukorbetegség, a csontritkulás kialakulását, valamint csökkenti az arthritis és a magasvérnyomás-betegség, sőt a depresszió tüneteit is.
Úgy tűnik tehát, hogy a rendszeres séta tökéletes fizikai aktivitás. Nemcsak hatásos, hanem biztonságos is, ami főként a mozgást most kezdők vagy újrakezdők szempontjából nagyon fontos. Kevésbé terheli a térdet és az ízületeket, mint a futás, és a ritkán, főként kezdetben, oldalunkban jelentkező szúrást kivéve nincsenek káros mellékhatásai.
Ha mindenki csak félórányi ütemes sétát beiktatna a napi rutinjába, azzal 30-40%-kal csökkenne a krónikus betegségek gyakorisága."
Délután azért még kimentem a kutyával sétálni, kb. 40 percig mentünk elég tempósan!

Hát ennyi mára, a sétával kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése