2017. december 9., szombat

Diétás vacsi kápia paprikával és karfiollal





Még sok héttel ezelőtt kinéztem magamnak ezt a levest a cookta.hu oldalon, de nem futottam rá kápia paprikára. Mindenesetre elmentettem a receptet és a ma reggeli nagybevásárláskor  végre sikerült beszerezni minden zöldséget, ami a leveshez kell.
Nagyon finom, krémes, tényleg ízletes leves!!! Ez benne van a top10-ben! A család minden tagjának ízlett, még Gabinak is, aki egyébként nagyon nem szereti a krémleveseket. Ő azt a kaját szereti csak, amin van mit rágni :) De ennek az íze kifejezetten tetszett neki! (További diétás levesek itt)

Hozzávalók:

  • 3 db kápia paprika (jó nagyokat sikerült beszerezni!)
  • 1 kisebb fej karfiol, rózsáira szedve
  • 1 fej lila hagyma, felkockázva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • adalékmentes ételízesítő
  • fűszerpaprika
  •  vaj
  • olívaolaj
  • (a recept tejszínt is feltüntetett, de azt elfelejtettem tenni bele, de így is tökéletes lett!!!)
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és a megmosott paprikákat sütőpapírral bélelt tepsiben helyezzük a sütőbe és addig süssük, amíg fekete kis pöttyök meg nem jelennek rajta, Egyszer azért fordítsuk meg a paprikákat, hogy minden oldala megsüljön. Amikor kivesszük a sütőből, tegyük őket azonnal zacskóba pár percre, hogy könnyebb legyen majd levenni a héját. Szabadítsuk meg a héjától és a csumájától, kockázzuk fel és tegyük egy kis időre félre.


Vaj és olaj keverékén pároljuk meg a lilahagymát, majd dobjuk rá a fokhagymát és a rózsáira szedett karfiolt is. Sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg pirospaprikával (én kb két kiskanállal tettem rá) és ételízesítővel, majd öntsük fel vizzel, ami bőven ellepi. Amikor már majdnem megfőtt a karfiol, dobjuk a levesbe a sült paprika darabokat és főzzük készre.
Ezen a ponton kellett volna hozzáadni a tejszínt, ami nekem kimaradt, mert négy különböző kaját készítettem párhuzamosan, és elfeledkeztem róla :)
Összeturmixoljuk, ellenőrizzük, rendben van e a fűszerezés és már kész is. A recept azt ajánlja, hogy szűrőn keresztül paszírozzuk át a levest, hogy selymes legyen... Ezt a lépést kihagytam, mert nem hiányzott :):):) 
Mozzarellával is meg lehet szórni tálaláskor, de nekem az sem hiányzott hozzá.
Nagyon finom! Ezt még sokszor el fogom készíteni!!!




Paprika pucolás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése