2017. szeptember 5., kedd

Őszi szőlős arcpakolás




Minden hétvégén kipróbálok egy-két házilag készített arcmaszkot, s mivel most van a szőlő szezonja, gondoltam abból készítek valami jó kis tápláló arcpakolást. Azt már kitapasztaltam, hogy a neten megadott mennyiségek hatalmasak, szinte 80 százalékát kidobtam a pakolásoknak, főként ha azok folyékonyabb állagúak lettek, ezért most csak mini adagokkal próbálkozom.

A pakoláshoz:

  • 4 szem szőlőt
  • kiskanálnyi arckrém (egyszerű hidratáló, amit egyébként is használunk a mindennapokban)
  • kiskanálhegynyi méz
A szőlőmagok levét kinyomkodtam, majd a húsát héját teaszűrőn még átnyomkodtam, hogy minden kijöjjön belőle, tettem hozzá egy picike krémet, jó alaposan kikevertem, szinte habos lett, de mivel a szőlőt a hűtőből vettem ki, a krém nemigen akart feloldódni... kicsit csomós maradt, de sebaj.
Letisztítottam az arcbőröm, majd ecsettel (lehet vattakoronggal is) felvittem a keveréket az arcomra és a nyakamra is. A szőlő hideg leve miatt az egész pakolás hűtő jellegűre sikeredett. 20 percig hagytam fenn, majd lemostam és egyszerű krémmel átkentem az arcom. 
Selymes, finom tapintású lett az arcom.

Miért jó a szőlő?

A szőlő nagyon jó B-vitamin forrás, de tartalmaz C vitamint, káliumot, vasat, szelént, magnéziumot, rezet, cinket, flavonoidokat is. Helyrehozza a dehidratált bőrt - megszünteti a száraz hámlást, ráadásul feszesítőként bármilyen pakolásba beletehető. Az apró, pókhálószerű ráncok is eltűnnek és a mélyebbek is csökkennek - ehhez persze nem elegendő egyszer feltenni szőlőt az arcunkra. A látványos hatáshoz naponta kell bekenni vele az arcunkat 1-2 héten át. Ha nagyon nincs időnk pepecselni, az is sokat segít, ha a tiszta arcunkat félbevágott szőlővel átdörzsöljük (a magot vegyük ki előtte :))

Miért jó a méz?

"Könnyen hasznosuló gyümölcs- és szőlőcukrai révén a mézet a kozmetikai termékekben, mint természetes nedvességet megkötő anyagot tartják számon. Enzimei, szerves savai, valamint a benne található inhibine nevű anyag jóvoltából konzervál és fertőtlenít is. Rendkívül gazdag ásványi anyagokban (vas, réz, foszfor, kálium, mangán, kalcium, cink...) és a bőr számára különösen fontos vitaminokban (pantoténsav, C vitamin, B1, B2, B6 vitamin, folsav biotin)."(Forrás: https://kencefice.wordpress.com)
(Fotó: http://www.findhomeremedy.com)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése