2017. augusztus 25., péntek

Görögdinnyés arcpakolások





Amikor nekiálltam egy szelet dinnyét vágni magamnak, azon gondolkodtam, vajon miért nem készítettem eddig dinnyés arcmaszkot, hiszen ennek a gyümölcsnek hihetetlen magas a víztartalma - 92%!!! De nem csupán a magas víztartalma miatt áldásos, amely által tökéletesen hidratál, hanem nagyon magas az 

  • A vitamintartalma  - a faggyútermelést szabályozza, ellenállóvá teszi a bőrt a fertőzésekkel szemben,
  •  B vitamintartalma - bőrünk, hajunk és körmünk szépségét biztosítja
  •  C és E vitamintartalma - rugalmassá teszi a kötőszövetet és a megfelelő keringést biztosítja, antioxidáns,
továbbá tartalmaz még folsavat, vasat, káliumot, mangánt is. 
Szóval nedvességgel tölti fel a bőrt, a benne lévő savaknak köszönhetően hámlasztja is azt, ezáltal ragyogóvá teszi az arcbőrünket, megelőzi az akne kialakulását, revitalizálja a fáradt és fakó bőrt.

Minthogy az én bőröm alapvetően száraz, így erre a bőrtípusra készítettem pakolást mézből és dinnyéből.

Kb. 1 maréknyi görödinnyét leturmixoltam, majd belekevertem 1 kiskanál mézet


A méz csodákat művel a bőrrel – ezért tartalmazza sok bőrápoló termék is. A méz öregedés-gátló és kitűnően hidratál. Gazdag antioxidánsokban, amelyeknek antimikrobás hatása van. Ez védi a bőrt a káros UV sugaraktól és segít a bőr megfiatalításában. A méz hidratálja a bőrt, amely így rugalmas marad. 

Nagyon folyékony lett a pakolás, ecsettel felvittem, de sajnáltam a tálkában maradt mennyiséget, így megkértem Sacit, hogy korongvattákat áztasson a dinnyelébe és pakolja tele az arcom velük. Azt mondta, a korongvattás fotót ő nem tenné fel a blogra, mert olyan, mintha Pick szalámival fedte volna le az arcom :):):) Nekem mindegy, én felteszem :)



Persze nem mindenkinek száraz a bőre, így itt van néhány további tipp:

Pórusösszehúzó pakolás - 1 maréknyi görögdinnyét turmixoljunk össze 6 db mentalevéllel, hűtsük le hűtőben majd vigyük fel a bőrünkre.
Zsíros bőrre - 1 marék dinnye, 3 evőkanáljoghurt összeturmixolva
Száraz bőrre, aknéra hajlamos bőrre - 1 marék dinnye, fél banán, összeturmixolva
Regeneráló, fiatalító pakolás - 1 marék görögdinnye, fél avokádó (gazdag omega-3 zsírsavban, C és E vitaminban), összeturmixolva



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése