2016. november 12., szombat

Algamaszk házilag




Alapvetően nem jellemző rám az itthoni maszk készítés - sem türelmem, sem időm nincs arra, hogy különböző természetes alapanyagokból kotyvasszak ilyesmit, de egy, az algákról szóló tévéműsor megihletett. Azonnal kutatni kezdtem a neten, hogyan tudok algaporhoz hozzájutni. Első körben megállapítottam, hogy nagyon drága. Második körben rájöttem, hogy akkor is ki fogom próbálni. 
A Chlorella mikroalga mellett döntöttem. Bőséges az irodalom az algákat illetően - is. 
Amit rendeltem, az egy 100 százalékos tisztaságú Chlorella alga, amit belső fogyasztásra szántak. Tehát, ha már a szervezetbe bevihető, akkor az arcra igazán kenhető, hiszen:
  • fokozza  vérkeringést, ezáltal megakadályozza a bőr alatti kötőszövetek rugalmasságának elvesztését
  • a hámsejtek naponkénti megújulásához szükséges életfontosságú ásványi sókat és nyomelemeket tartalmaz
  • salaktalanítja a szöveteket
  • felgyorsítja a sejtek megújulását, ezáltal az öregedési folyamatokat lassítja
  • megköti a nedvességet a bőrben
  • a benne lévő jód erősíti a bőrt, hajat, körmöt
  • a benne lévő szilícium és a fluor a kötőszövetet feszesíti
  • a benne lévő kalcium szabályozza a bőr sejtosztódását
  • a benne lévő vörösréz és kén antibakteriális hatású, gyulladáscsökkentő és fertőtlenítő hatású
  • a benne lévő cink és szelén a szabadgyököktől véd, hatékonyan segít a korai bőröregedés megelőzésében
  • magas az A, C és E vitamin tartalma

A képen látható zöld szín a nyomába se ér annak, amit én kevertem ki - majdnem feketés zöld, nagyon finom por. Már bontáskor igencsak ütős, erős a szaga. Engem konkrétan a mocsár, tengeri kikötő, halászháló és a kén keverékére emlékeztetett :) De tényleg. Vízzel kikevertem egy csapott kiskanálnyit, adtam hozzá még egy kis hidratáló gélt és, amikor már folyékony pudingszerűvé vált az állaga, akkor kentem fel az arcomra. Félelmetes volt az illatfelhő, amit magam körül árasztottam, a család minden tagja menekült előlem. 
Harminc percet hagytam a bőrömön, ennyi idő alatt meg is száradt. Akkor könnyű lemosni, ha többször mosdásszerűen átáztatjuk, majd utána kendővel, kesztyűvel vagy vattakoronggal lemossuk. Minthogy a jellemzésben írtam is, fokozza a vérkeringést - a bőröm piros volt, éppúgy mint edzés után! Ez kb. 10-15 percig maradt meg, utána nyomtalanul eltűnt, viszont nagyon kisimult a bőröm! Sima hidratálóval bekentem az arcom, és szerencsémre a vízzel a kellemetlen szagot is sikerült lemosni :) 


Heti két maszk javasolt a hosszantartó és látványos hatás érdekében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése