2016. október 30., vasárnap

Kínai masszázs




Egy kedves ismerősömnek köszönhetően, kipróbálhattam a kínai masszázst. Őszintén szólva félve mentem el, mert a tradicionális thai masszázs, amire egyszer elmentem, nagyon nem jött be - végignyögtem az egészet, végig rettegtem, hogy kitekerik a nyakam és csak a végét vártam (a más számára egyébként kellemesen átmozgató) masszázsnak :)
Az időpont egyeztetés során meg is kérdeztem, vajon fájdalmas lesz e, de megnyugtattak, hogy kellemes, pihentető 90 perces kezelésről van szó, amihez nekem testhezálló pamut ruhában kell megjelennem.
Nem láttam magam kívülről, nem láttam a masszőr kézmozdulatait, csak az érzésről tudok beszámolni. A tenyerét rámhelyezve vibráló mozgásokat végzett, amik minden egyes újabb körben erősödtek, előbb háton, majd ülve, azután hanyattfekve, a hason, végtagokon, végül a hajas fejbőrön és az arcon. Akupunktúrás pontokon is végighaladt... Olyan érzésem volt, mintha fellazította volna a letapadt izmokat, miközben fájdalmat egyszer sem éreztem. Nagyon kipihentnek és frissnek éreztem magam a végére.
A neten utánanéztem néhány videónak, de kínai masszázs címszó alatt rendkívül sok féle masszázs-technikát tapasztaltam... Van mit kipróbálni :)

A termeszetgyogyasz.net-en olvastam, hogy a kínai masszázs története az időszámítás előtti évszázadokba nyúlik vissza. "A masszázs a hagyományos kínai orvoslás szerves része, amelyet egyenrangúnak tekintenek az akupunktúrával... Itt is a meridiánokban áramló energia befolyásolása a fő cél, s ezáltal igyekeznek kiváltani további élettani hatásokat. A kínai masszázs egyik előnye az akupunktúrával szemben, hogy olyan pontokat is lehet kezelni, amelyeket tűvel tilos, másrészt olyan pácienseknél is alkalmazható, akik irtóznak a tűszúrástól."

A hagyomány és a klinikai vizsgálatok tanúsága szerint a kínai masszázs eredményesen alkalmazható mozgássszervi- és belszervi betegségek kezelésére, krónikus fáradtság és álmatlanság enyhítésére, de legalább ilyen fontos szerepe van a megelőzásben is.

További hatásai:

  • Nyirok- és vérkeringés javulása
  • Kapillárisok tágulása
  • Anyagcsere fokozódása, fogyasztás elősegítése
  • Izom rugalmasságának javulása, teljesítménynövekedés
  • A bőr öregedése lelassul, a sejtek képződése fokozódik
  • A idegrendszer egészére hatást gyakorol, ami akár a masszázstól függően lehet nyugtató, stresszoldó avagy serkentő, frissítő
  • Fájdalomcsökkentő
  • Salaktalanító, méregtelenítő
  • Immunrendszer erősítő
Az érzés és az olvasottak meggyőztek, remélem még sok alkalommal élvezhetem a kínai masszázst  :) Aki tudja próbálja ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése